"

Image Hosted by ImageShack.us

Selasa

Audio Converter Linux(Ubuntu)


Bagi user yang baru bermesra-mesraan dengan Ubuntu ni kebanyakkannya takkan padamkan terus Windows pade komputer diorang dan dual boot akan dilakukan antara Windows dan Ubuntu.Ini juge disebabkan ade sesetengah perisian yang tiada dalam Ubuntu..contohnya aku ambik bahagian untuk Audio Converter..



Dalam Ubuntu sebenarnya telah disediakan dibahagian Add/Remove pada Applications hanya taip bahagian search audio converter seperti diatas..dan enter..pastikan internet korang dalam sambungan ini kerana setiap perisian yang kita mahu memerlukan sambungan internet.



Setelah selesai memuat turun aplikasi tu korang boleh tengok perisian tu di application bahagian sound&video dan kali pertama korang pakai perisian ni,convert untuk mp3 memang tiada dan hanya terdapat format (.ogg) (.flac) dan (.wav)..


Untuk mp3 korang kena muat turun pade links yang diberikan dibawah sekali pada bahagian edit,preferens dan browser korang secara auto akan membuka satu laman untuk korang dapatkan convert untuk mp3 tersebut mengikut operating system yang korang pakai,contohnye ubuntu dan tak kiralah version ape yang korang pakai pun..


Untuk melihat senarai convert tersebut,restart semula perisian tersebut dan pergi ke bahagian edit pilih preferens dan di situ ade senarai pilihan untuk audio convert termasuk directory folder untuk korang tempatkan file yang telah di formatkan mengikut kesesuaian korang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan