"

Image Hosted by ImageShack.us

Khamis

Buangkan Windows Genuine Advantage Notifications


Kerap kali aku dihadapkan dengan masalah windows yang berkaitan dengan windows not genuine daripada rakan2 dan juga customer,ade sesetengah tu pula PC yg same yang pernah aku reprogram dan bile aku tanye ade ke update windows,perilaku yang same aku tengok gelengkan kepala diorang mungkin tak faham kot ape yang aku katakan

Bila terjadi hal-hal sebegini PC akan menjadi perlahan dan mungkin ada juga masalah-masalah yang akan bersangkut paut dengan perisian yang lain dan pernah aku dengar dari kengkawan ade yang pernah kena saman dengan Microsoft sebab update windows yang dicetak rompak..mesti korang pelikkan macam mane pihak Microsoft dapat detect perisian tu cetak rompak dan lepas tu pulak ade surat saman yang sampai depan pintu rumah korang..tak payah le korang pelikkan.

Sesetengah user bile nak selesaikan pasal notifications genuine ni diorang akan format terus PC,leceh tu..jom selesaikan masalah ni

Cara-caranya:

Buka tetingkap Command Prompt dengan mengklik Start -> Run. Taip "CMD" dan tekan OK.

Tukar direktori ke dalam folder System32 (taip cd \ windows \ system32)

Buka tetingkap Notepad dan taip baris berikut:
  • taskkill-IM WgaTray.exe
  • del WgaTray.exe
  • del wgalogon.old
Sorot dan menyalin tiga baris di atas ke Clipboard.

Paste isi Clipboard ke Command Prompt.

Secara langsung akan mematikan wgatray proses. exe dari Taskbar dan akan menghapus file dari WgaTray.exe dan WgaLogon.dll

Jika tidak berfungsi cuba cara ni pulak:

Pergi ke start - search pilih fail and folders
taip pada ruangan pertama "WgaLogon.dll." pilih partition C - search

Selepas tu korang akan terjumpa fail yang bernama
"WgaLogon.dll." dan rename kepada "WgaLogon.dll.bak" and then restart.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan